Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
8. ročník
Hudební výchova
Vokální činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- rozšiřování hlasového rozsahu na vhodném hudebním materiálu (písně nejrůznějšího původu a druhu)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Psychohygiena napravování hlasové nedostatečnosti Komunikace diskuse o různých druzích a původech písní VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět hra na hudební nástroj dle jejich původu, typizace hudebních nástrojů, materiál MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Etnický původ hra na hudební nástroj dle jejich původu, typizace hudebních nástrojů, materiál MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu sborový zpěv |
Výtvarná výchova 8. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti |
Instrumentální činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- pokusy o nástrojovou reprodukci melodie i rytmu
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita vyjadřování hudby popisem představ a myšlenek, melodizace vlastních textů Komunikace vyjadřování hudby popisem představ a myšlenek, melodizace vlastních textů Řešení problémů a rozhodovací dovednosti vyjadřování hudby popisem představ a myšlenek, melodizace vlastních textů VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá návštěva koncertu se specifickou tématikou MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference návšrěva koncertu se specifickou tématikou MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti diskuse, zhodnocení hudby zprostředkované médii |
Výtvarná výchova 8. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti Výtvarná výchova 8. ročník Uplatňování subjektivity |
Hudebně pohybové činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- pohybové vyjádření tanců různých epoch, a to jak z oblasti artificiální i nonartificiální hudby
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí exhibice vlastních i převzatých pohybových kreací Seberegulace a sebeorganizace exhibice vlastních i převzatých pohybových kreací Kreativita exhibice vlastních i převzatých pohybových kreací Komunikace exhibice vlastních i převzatých pohybových kreací VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá diskuse o typických národních tancích a jejich ztvárnění MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Multikulturalita diskuse o typických národních tancích a jejich ztvárnění MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu diskuse o typických národních tancích a jejich ztvárnění |
Výtvarná výchova 8. ročník Uplatňování subjektivity Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika |
Tělesná výchova 8. ročník Gymnastika |
Poslechové činnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- letmý přehled hudebních dějin od nejstarších dob až po dvacáté století v oblasti světové artificiální hudby
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Poznávání lidí referáty a ptrezentace o hudebních skladatelích Komunikace referáty a ptrezentace o hudebních skladatelích Řešení problémů a rozhodovací dovednosti referáty a ptrezentace o hudebních skladatelích Hodnoty, postoje, praktická etika referáty a ptrezentace o hudebních skladatelích VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola prezentace vlastních hudebních děl VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět koncerty se specifickou tématikou MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Multikulturalita koncerty se specifickou tématikou ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí diskuse ochování lidí na koncertech MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality analýza hudebních klipů a jejich vliv na pozorovatel Fungování a vliv médií ve společnosti analýza hudebních klipů a jejich vliv na pozorovatel Práce v realizačním týmu analýza hudebních klipů a jejich vliv na pozorovatel |
Výtvarná výchova 8. ročník Uplatňování subjektivity |
Výtvarná výchova 8. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti Výtvarné činnosti 8. ročník Experimentální kresba a malba |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- využívá výpočetní techniky, aplikačního i výukového software ke zvýšení efektivnosti učení a zlepšení organizace práce
- porovnává dosažené výsledky
- samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
- zúčastňuje se různých soutěží
Kompetence k řešení problémů
- využívá svých předchozích zkušeností,vědomostí a dovedností
- vyhledává informace z oblasti umění a zpracovává je
- zbavuje se předsudků a snaží se rozumět i jiným kulturám a uměleckým přístupům
Kompetence komunikativní
- různými způsoby vyjádří své názory, pocity a myšlenky
- k vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků
Kompetence občanské
- dle svých možností reprezentuje školu
Kompetence pracovní
- podílí se na zpracovávání projektů