Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
8. ročník
Konverzace v anglickém jazyce
People around me (lidé kolem mne)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- slovní zásoba: lidské vlastnosti, charakteristiky, povahy |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání komunikace s ostatními lidmi, poznávání a představování se Sebepoznání a sebepojetí komunikace s ostatními lidmi, poznávání a představování se Kreativita tvoření identifikačních kartiček s osobními údaji Poznávání lidí komunikace s ostatními lidmi, poznávání a představování se Mezilidské vztahy užívání zdvořilostních frází, pozdravů a ustálených spojení Komunikace užívání zdvořilostních frází, pozdravů a ustálených spojení Hodnoty, postoje, praktická etika užívání zdvořilostních frází, pozdravů a ustálených spojení VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola užívání zdvořilostních frází, pozdravů a ustálených spojení VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá
Jsme Evropané dialogy čtené i hrané s rolemi cizinců MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference dialogy čtené i hrané s rolemi cizinců Lidské vztahy
Multikulturalita dialogy čtené i hrané s rolemi cizinců Princip sociálního smíru a solidarity dialogy čtené i hrané s rolemi cizinců |
Výchova k občanství a ke zdraví 8. ročník Osobnost |
Transport (doprava)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- slovní zásoba: dopravní prostředky a jejich atributy, znamení užívaná v dopravě
|
Modern technologies (moderní technika)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- slovní zásoba: technické vymoženosti posledních let, komunikační a sdělovací technika |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita vytváření a angl. prezentace vlastního vynálezu Mezilidské vztahy rozhovory na téma mezilidské komunikace prostřednictvím moderních technologií Kooperace a kompetice vytváření a angl. prezentace vlastního vynálezu MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu vytváření a angl. prezentace vlastního vynálezu |
Clothes and fashion (oblečení a móda)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- slovní zásoba: oblečení, jeho druhy a součásti, obchody s oblečením, velikosti |
Media
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- slovní zásoba: média, televize, tisk |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení čtení zjednodušených článků z anglického tisku Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality čtení zjednodušených článků z anglického tisku a následná diskuse Stavba mediálních sdělení samostatná tvorba novinového článku nebo televizního spotu a následná prezentace Vnímání autora mediálních sdělení samostatná tvorba novinového článku nebo televizního spotu a následná prezentace Fungování a vliv médií ve společnosti diskuse na téma reklama a její vliv na nás Tvorba mediálního sdělení samostatná tvorba novinového článku nebo televizního spotu a následná prezentace Práce v realizačním týmu samostatná tvorba novinového článku nebo televizního spotu a následná prezentace |
Culture life (kulturní život)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- slovní zásoba: divadlo, kino, personál, činnosti a místa spojená s kulturou |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání užívání výrazů z oblasti kulturního života Poznávání lidí vnímání kultury jako odrazu životního stylu lidí |
English writing authors (anglicky píšící spisovatelé)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- stručné biografie nejznámějších autorů
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Jsme Evropané poznávání a četba anglicky píšících autorů |
American and British school system (soustava školských systémů GB a USA)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- jednotlivé školské systémy na jednoduché úrovni
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět seznamování se se školskými systémy VB a USA |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- cítí potřebu vlastního rozvoje v oblasti cizího jazyka
- aktivně používá dříve nabyté vědomosti
- čerpá informace z různých informačních zdrojů
Kompetence k řešení problémů
- k řešení problémů využívá veškeré dostupné prostředky
- má samostatný a aktivní přístup k řešení problémů
Kompetence komunikativní
- dbá na kvalitu svého projevu ústního i písemného
- adekvátně vyjadřuje své názory
- využívá moderních komunikačních prostředků
- komunikuje cizím jazykem na úrovni dané ročníkem
Kompetence sociální a personální
- aktivně se podílí na práci ve skupině
- spolupracuje s učitelem
- kooperuje s lidmi ze svého okolí
- respektuje různé názory a je schopen se z nich poučit
Kompetence občanské
- je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
- hovoří o kultuře a reáliích naší země i států, jejichž jazyk se učí
Kompetence pracovní
- v příkladech z praxe aktivně využívá cizí jazyk