Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
8. ročník
Zeměpis
Evropa
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- poloha a rozloha
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět tvorba prezentace (evropské krajiny) Jsme Evropané práce s mapou (EU - rozšiřování unie ...) MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference rozhovor na téma různá etnika Lidské vztahy četba textů s tématikou vztahy mezi kulturami ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí práce s atlasem |
Dějepis 9. ročník Moderní doba Dějepis 9. ročník Rozdělený a integrující se svět Výchova k občanství a ke zdraví 6. ročník Naše vlast |
Společenský a hospodářský zeměpis
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- lidé na Zemi
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Kulturní diference rozhovor na téma různá etnika Lidské vztahy četba textů s tématikou vztahy mezi kulturami |
Matematika 8. ročník Základy statistiky Informatika 8. ročník Tabulkový editor (Excel) |
Matematika 8. ročník Základy statistiky Dějepis 9. ročník Rozdělený a integrující se svět Přírodopis 9. ročník Neživá příroda |
Terénní geografická výuka
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- tvorba přiměřené dokumentace
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení vytvoření mapy na dané téma Práce v realizačním týmu vytvoření mapy na dané téma |
Zeměpisná olympiáda
zeměpisná soutěž dle zájmu žáků
Tady jsem doma
regionální soutěž dle zájmu žáků
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- osvojuje si obecně užívané termíny, symboly a znaky
- vyhledává a třídí data a informace, pracuje s nimi
- s porozuměním textu zpracuje přiměřeně dlouhé poznámky
Kompetence k řešení problémů
- je schopen použít osvojené poznatky v praxi
- užívá logické a matematické postupy
- samostatně i v týmu experimentuje, navrhuje a zachycuje postup řešení
Kompetence komunikativní
- rozpozná téma a cíl diskuse, bere v úvahu názory druhých
Kompetence sociální a personální
- pracuje podle určených pravidel spolupráce, je ohleduplný ke spolužákům a dospělým
Kompetence občanské
- uvědomuje si svá práva a povinnosti, je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
- připravuje si a udržuje v pořádku svůj pracovní prostor a pracovní pomůcky
- podílí se na zpracovávání projektů