Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
8. ročník
Praktické činnosti
Využití digitálních technologií
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- hygiena a bezpečnost práce |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace odstranění základních problémů při provozu digitální techniky Kreativita používání technických údajů, čtení v návodu k digitální technice MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy dodržení pravidel bezpečnosti práce ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života třídění a recyklace materiálů, šetření zdrojů (energie) |
Informatika 6. ročník Textový editor (Word) |
Informatika 8. ročník Informace a komunikace Informatika 8. ročník Multimedia Informatika 8. ročník Novinky v informačních a komunikačních technologiích Výtvarné činnosti 8. ročník Grafické techniky Výtvarné činnosti 9. ročník Grafické techniky |
Práce s technickými materiály
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- užití materiálů a jejich vlastnosti |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace řezání, vrtání, pilování Kreativita dokončení výrobku, povrchová úprava, design MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy poučení o nebezpečí ohrožení zdraví (barvy, laky) ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života jednoduchá údržba, zdravotně nězávadné barvy a laky |
Matematika 8. ročník Kružnice, kruh Matematika 8. ročník Válec Výtvarná výchova 8. ročník Rozvíjení smyslové citlivosti |
Matematika 8. ročník Kružnice, kruh Matematika 8. ročník Válec Matematika 8. ročník Konstrukční úlohy Výtvarné činnosti 8. ročník Prostorová tvorba |
Svět práce
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- učební a studijní obory škol
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace vyhledávání možností na trhu práce MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy psaní žádosti o zaměstnání a životopisu Princip sociálního smíru a solidarity seznámení se s právy a povinnostmi zaměstnanců a zaměstnavatelů |
Český jazyk a literatura 8. ročník Komunikační a slohové cvičení Výchova k občanství a ke zdraví 8. ročník Osobnost Výchova k občanství a ke zdraví 8. ročník Právní minimum |
Anglický jazyk - 1. cizí jazyk 7. ročník The future (budoucnost) |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- organizuje svou práci
Kompetence k řešení problémů
- řeší problémové situace
- přichází s neotřelými, avšak praktickými (technickými) nápady, řešeními, výtvory (technická tvořivost)
- samostatně řeší technické problémy, rozvíjí technické myšlení
Kompetence komunikativní
- spolupodílí se na utváření pravidel komunikace
Kompetence sociální a personální
- respektuje názory druhých
Kompetence občanské
- chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy
Kompetence pracovní
- udržuje v pořádku pracovní pomůcky a dbá na pravidla bezpečnosti práce
- je schopen vytvořit si svůj studijní plán zaměřený na budoucí povolání
- vysvětluje své představy o vlastní profesní dráze
- připravuje se na své budoucí povolání
- využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech pro život v současné, technikou bohatě disponující společnosti