Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

8. ročník


Výtvarné činnosti


1  týdně, V
Experimentální kresba a malba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě projektové výuky procvičuje a upřesňuje pokročilé techniky experimentální kresby a malby

- příprava vlastní podložky pro kresbu a malbu,
- kresba a malba netradičními materiály ( např. žloutková tempera, enkaustika, malba na sklo, na kámen )

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Seberegulace a sebeorganizace

organizace vlastního času pro přípravu podložky ke kresbě a malbě

Hudební výchova

8. ročník

Poslechové činnosti

Prostorová tvorba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě projektové výuky prozkoumává pokročilé techniky 3D experimentální tvorby

- modelování rozměrnějších plastik
- práce s porobetonem či s textilem

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

originální práce s netradičními sochařskými materiály

Praktické činnosti

8. ročník

Práce s technickými materiály

Grafické techniky
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě projektové výuky procvičuje a upřesňuje pokročilé techniky grafické tvorby

- různé techniky tisku z hloubky ( např. suchá jehla )
- práce na PC, počítačová grafika

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

dokončování výtvarných nápadů prostřednictvím tisku z hloubky

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Fungování a vliv médií ve společnosti

diskuse o vlivu grafických technik prostřednictvím medií

Praktické činnosti

8. ročník

Využití digitálních technologií

Výtvarné umění a životní prostředí
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě výtvarné tvorby, výkladu, diskuse, besedy, exkurze, návštěvy výstavy nebo animace výtvarného díla si vytváří pozitivní vztah k umění a estetice, citlivě vnímá okolní skutečnost uměleckou i mimouměleckou

- zacházení s výtvarným dílem, jeho ochrana
- základy adjustace

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Sebepoznání a sebepojetí

posouzení výtvarného díla a snaha o jeho objektivní hodnocení

Výchova k občanství a ke zdraví

7. ročník

Člověk a kultura

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • využívá výpočetní techniky, aplikačního i výukového software ke zvýšení efektivnosti učení a zlepšení organizace práce
  • porovnává dosažené výsledky
  • samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
  • zúčastňuje se různých soutěží
Kompetence k řešení problémů
  • využívá svých předchozích zkušeností,vědomostí a dovedností
  • vyhledává informace z oblasti umění a zpracovává je
  • zbavuje se předsudků a snaží se rozumět i jiným kulturám a uměleckým přístupům
Kompetence komunikativní
  • různými způsoby vyjádří své názory, pocity a myšlenky
  • k vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků
Kompetence občanské
  • dle svých možností reprezentuje školu
Kompetence pracovní
  • podílí se na zpracovávání projektů