Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
8. ročník
Výtvarné činnosti
Experimentální kresba a malba
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- příprava vlastní podložky pro kresbu a malbu,
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace organizace vlastního času pro přípravu podložky ke kresbě a malbě |
Hudební výchova 8. ročník Poslechové činnosti |
Prostorová tvorba
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- modelování rozměrnějších plastik
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita originální práce s netradičními sochařskými materiály |
Praktické činnosti 8. ročník Práce s technickými materiály |
Grafické techniky
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- různé techniky tisku z hloubky ( např. suchá jehla )
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita dokončování výtvarných nápadů prostřednictvím tisku z hloubky MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti diskuse o vlivu grafických technik prostřednictvím medií |
Praktické činnosti 8. ročník Využití digitálních technologií |
Výtvarné umění a životní prostředí
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- zacházení s výtvarným dílem, jeho ochrana
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí posouzení výtvarného díla a snaha o jeho objektivní hodnocení |
Výchova k občanství a ke zdraví 7. ročník Člověk a kultura |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- využívá výpočetní techniky, aplikačního i výukového software ke zvýšení efektivnosti učení a zlepšení organizace práce
- porovnává dosažené výsledky
- samostatně i v týmu experimentuje a navrhuje
- zúčastňuje se různých soutěží
Kompetence k řešení problémů
- využívá svých předchozích zkušeností,vědomostí a dovedností
- vyhledává informace z oblasti umění a zpracovává je
- zbavuje se předsudků a snaží se rozumět i jiným kulturám a uměleckým přístupům
Kompetence komunikativní
- různými způsoby vyjádří své názory, pocity a myšlenky
- k vyjádření používá grafických znázornění a symbolických prostředků
Kompetence občanské
- dle svých možností reprezentuje školu
Kompetence pracovní
- podílí se na zpracovávání projektů