Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

8. ročník


Německý jazyk -2. cizí jazyk


2  týdně, V
Ich habe einen Computer (já mám počítač)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porozumí některým známým názvům, slovům a velmi jednoduchým větám
  • napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • pojmenuje některá zvířata
  • vhodně používá zápor ve větách
  • učí se o pamětihodnostech německy mluvících zemí
  • rozumí krátkému jednoduchému textu, pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci

- telefonování     
- časování slovesa haben
- 4. pád podst. jmen   s neurčitým členem
- časování dalších prav. sloves
- die Tiere von Ute, popis zvířat (příroda)
- záporná odpověď, zápor kein ve 4. pádě
- psaní dopisu
-Vídeň – zajímavosti

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Vztah člověka k prostředí

poips zvířat

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Tvorba mediálního sdělení

prsaní textu na určité téma, komunikace emailem

Informatika

6. ročník

Textový editor (Word)

Informatika

6. ročník

Vyhledávání informací a komunikace

Informatika

8. ročník

Textový editor (Word)

Informatika

8. ročník

Internetové aplikace

Wo und wann? (kde a kdy?)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porozumí některým známým názvům, slovům a velmi jednoduchým větám
  • postupně se učí klást a zodpovídat jednoduché otázky o bezprostředních záležitostech nebo o velmi známých tématech
  • učí se napsat krátké, jednoduché vzkazy a stručná sdělení
  • pojmenuje měsíce v roce a roční období
  • určuje čas a užívá správné předložky
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá

- pozvánka na oslavu
- předložka „in“ ve 3.p.
- Wie alt bist du?počítání do 100                     
- množné číslo některých podstatných jmen
- určování času, pojmenování měsíců a ročních období
- předložka „im“ v časových údajích
- Mnichov – zajímavosti

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

komunikace při různých rodinných událostech

Ferien (prázdniny)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • postupně se učí klást a zodpovídat jednoduché otázky o bezprostředních záležitostech nebo o velmi známých tématech
  • napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá
  • komunikuje v modelových situacích
  • sestaví jednoduchý pozdrav z dovolené
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům

- země EU
- vazba „ich möchte“
- předložka nach (reisen nach)
- jednoduchý popis plánu                                 
- časování slovesa fahren
- koupení jízdenky
- údaje o ubytování                                          
- pozdrav z dovolené
- jídla a národní kuchyně německy mluvících států

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Evropa a svět nás zajímá

poznávání cizích zemí

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení

hledání informací v textu

Bei uns (u nás)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • učí se napsat krátké, jednoduché vzkazy a stručná sdělení
  • komunikuje v modelových situacích
  • sestaví jednoduchý popis místa, kde žije
  • učí se používat slovesa s odlučitelnými předponami
  • zapojí se do jednoduchých rozhovorů

- popis místa - bydliště
- opakování časování sloves
- rozhovory o bydlení
- časování nepravid. sloves
- slovesa s odlučitel. předponami
- bydlení ve světě

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

poznání způsobu bydlení u nás a ve světě

Wie komme ich..? (Jak se dostanu…?)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • komunikuje v modelových situacích
  • zvládá jednoduchý způsobu konverzace za předpokladu, že protějšek je připraven věci opakovat v pomalejším tempu nebo je vyjádřit jinými slovy a pomůže formulovat to, co se pokouší říci
  • učí se o pamětihodnostech a kultuře německy mluvících zemí
  • rozumí základním orientačním pokynům

- jednoduchá orientace ve městě                       
- předložka “in“ ve 3. pádě,
- pozvání, dopis ve městě, rozhovory
- vazba „es gibt“
- předložky se 3. p.
- globální porozumění  základním nápisům ve městě, podání informace
- poděkování, vyjádření  souhlasu, odmítnutí
- Salzburg–- Mozart

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Tvorba mediálního sdělení

rozvíjení komunikačních schopností při stylizaci mluveného i psaného textu

Mein Tag (můj den)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • učí se o zajímavostech života v zemích, kde se mluví německy
  • požádá o něco
  • zjednodušeně popíše své denní aktivity
  • rozumí krátkému jednoduchému textu, pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci

- vyprávění o průběhu dne
- některá způsobová slovesa
- číslovky do 100 000
- časové údaje
- zájmena
- co se smí a nesmí                                          
- aktivity dětí u nás a v jiných zemích (Rakousko,  SRN)
- požádání o něco

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Seberegulace a sebeorganizace

vyprávění o aktivitách a jejich rozvržení

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Lidské vztahy

vyprávění co se smí a nesmí

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • cítí potřebu vlastního rozvoje v oblasti cizího jazyka
Kompetence k řešení problémů
  • má samostatný a aktivní přístup k řešení problémů
Kompetence komunikativní
  • dbá na kvalitu svého projevu ústního i písemného
  • komunikuje cizím jazykem na úrovni dané ročníkem
Kompetence sociální a personální
  • aktivně se podílí na práci ve skupině
  • spolupracuje s učitelem
Kompetence občanské
  • je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
  • v příkladech z praxe využívá cizí jazyk