Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
8. ročník
Dějepis
Objevy a dobývání, počátky nové doby
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- absolitusmus, konstituční monarchie, parlamentarismus v Evropě |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Princip sociálního smíru a solidarity uvažování o právech jednotlivých společenských vrstev OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace navrhování možného dialogu mezi osobami různého společenského postacvení |
Výchova k občanství a ke zdraví 7. ročník Řízení společnosti a lidská práva |
Český jazyk a literatura 8. ročník Literární výchova Výtvarná výchova 8. ročník Ověřování komunikačních účinků |
Modernizace společnosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- základní ekonomické, sociální, politické a kulturní změny v 17. a 18. století v Evropě |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání tematicky laděná vycházka nebo exkurze VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování analýza a syntéza faktů VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Jsme Evropané uvažování o důležitých meznících evropské historie MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Princip sociálního smíru a solidarity diskuse na téma lidská práva dříve a dnes |
Český jazyk a literatura 8. ročník Literární výchova Výchova k občanství a ke zdraví 7. ročník Řízení společnosti a lidská práva |
Český jazyk a literatura 8. ročník Literární výchova Výtvarná výchova 8. ročník Ověřování komunikačních účinků |
Moderní doba
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- první světová válka a její politické, sociální i kulturní důsledky |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika analýza postojů vybrané osoby VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občan, občanská společnost a stát diskuse na téma přijímání odpovědnosti za své postoje a činy |
Exkurze se zaměřením na historii
seznámení s význ. kulturní památkou
Dějepisná plympiáda
prohloubení a ověření znalostí žáků
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- osvojuje si obecně užívané termíny, symboly a znaky
- vyhledává a třídí data a informace, pracuje s nimi
- s porozuměním textu zpracuje přiměřeně dlouhé poznámky
Kompetence k řešení problémů
- je schopen použít osvojené poznatky v praxi
- užívá logické a matematické postupy
- samostatně i v týmu experimentuje, navrhuje a zachycuje postup řešení
Kompetence komunikativní
- rozpozná téma a cíl diskuse, bere v úvahu názory druhých
Kompetence sociální a personální
- pracuje podle určených pravidel spolupráce, je ohleduplný ke spolužákům a dospělým
Kompetence občanské
- uvědomuje si svá práva a povinnosti, je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
- připravuje si a udržuje v pořádku svůj pracovní prostor a pracovní pomůcky
- podílí se na zpracovávání projektů