Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
8. ročník
Chemie
Pozorování, pokus a bezpečnost práce
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vymezení základních pojmů
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti rozpoznávání skupenství těles, vypočítání hmotnostního zlomku |
Fyzika 6. ročník Látky a tělesa, síly |
Směsi
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- různorodé a stejnorodé směsi |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Ekosystémy testování tvrdosti vody Základní podmínky života vyhledávání informací o čistotě ovzduší |
Matematika 7. ročník Poměr, přímá a nepřímá úměrnost |
Matematika 9. ročník Soustavy lineárních rovnic se dvěma neznámými |
Částicové složení látek
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- molekuly, atomy |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání vyhledávání vlastností kovů, zařazení prvků do periodické tabulky Řešení problémů a rozhodovací dovednosti poznávání prvků podle písmenného označení ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života zkoumání složení látek |
Fyzika 8. ročník Vedení elektrického proudu v obvodu Přírodopis 6. ročník Obecná biologie a genetika |
Fyzika 6. ročník Elektrické vlastnosti látek Fyzika 8. ročník Elektrický náboj, elektrické pole Fyzika 9. ročník Vedení elektrického proudu v polovodičích |
Chemické reakce
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- výchozí látky a produkty |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení chemických rovnic, rozpoznávání výchozí látky a produktu ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí zapisování reakcí v přírodě pomocí chemických rovnic VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět poznává chemické názvosloví |
Matematika 8. ročník Lineární rovnice |
Přírodopis 9. ročník Základy ekologie |
Oxidy
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- názvosloví oxidů
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života poznávání významu kyslíku a jeho sloučenin Lidské aktivity a problémy životního prostředí analýza negativního vlivu oxidů na životní prostředí |
Přírodopis 8. ročník Biologie člověka |
Přírodopis 9. ročník Neživá příroda Přírodopis 9. ročník Základy ekologie |
Kyseliny a hydroxidy
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- názvosloví kyselin a hydroxidů
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Matematika 7. ročník Procenta |
Přírodopis 9. ročník Neživá příroda Přírodopis 9. ročník Základy ekologie |
Soli
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vznik solí
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí provádění neutralizace sloučenin |
Přírodopis 8. ročník Biologie člověka |
Přírodopis 8. ročník Biologie člověka Přírodopis 9. ročník Neživá příroda Přírodopis 9. ročník Základy ekologie |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- osvojuje si obecně užívané termíny, symboly a znaky
- vyhledává a třídí data a informace, pracuje s nimi
- s porozuměním textu zpracuje přiměřeně dlouhé poznámky
Kompetence k řešení problémů
- je schopen použít osvojené poznatky v praxi
- užívá logické a matematické postupy
- samostatně i v týmu experimentuje, navrhuje a zachycuje postup řešení
Kompetence komunikativní
- rozpozná téma a cíl diskuse, bere v úvahu názory druhých
Kompetence sociální a personální
- pracuje podle určených pravidel spolupráce, je ohleduplný ke spolužákům a dospělým
Kompetence občanské
- uvědomuje si svá práva a povinnosti, je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
- připravuje si a udržuje v pořádku svůj pracovní prostor a pracovní pomůcky
- podílí se na zpracovávání projektů