Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

9. ročník


Anglický jazyk - 1. cizí jazyk


4  týdně, P
Fame and fortune (sláva a bohatství)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech
  • rozlišuje manipulační působení médií a identifikuje se s pozitivními prosociálními vzory
  • mluví o tom, co kdo v poslední době dělal
  • napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • navrhuje činnosti, přesvědčuje ostatní
  • píše o změně image
  • zeptá se na základní informace a adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích
  • vypráví jednoduchý příběh či událost; popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života
  • porovná život v současnosti a v minulosti
  • vede běžnou každodenní konverzaci, mluví o zkušenostech a zážitcích
  • napíše krátký článek
  • hovoří o televizních soutěžích a o tom, s čím jsou spojováni slavní lidé

- gramatické struktury: předpřítomný čas
- reakce na podněty
- volný čas
- intonace: tázací dovětky
- kultura, gramatické struktuy: present perfect and past simple; been, gone
- slovní zásoba: profese

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Poznávání lidí

diskuse o nedávných činnostech

Mezilidské vztahy

četba o vzhledu

Komunikace

tvorba rozhovorů - nakupování

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Kulturní diference

respektování odlišných životních stylů

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Stavba mediálních sdělení

psaní článků o své zkušenosti

Tvorba mediálního sdělení

rozhovory o slavných lidech

Informatika

6. ročník

Vyhledávání informací a komunikace

Health and safety (zdraví a bezpečí)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech
  • zeptá se na základní informace a adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích
  • mluví o důsledcích
  • vede běžnou každodenní konverzaci; umí vyjádřit obavy
  • používá spojovací a odkazovací výrazy v textu
  • poskytne první pomoc (ošetří drobná zranění, přivolá pomoc při závažnějších)

- péče o zdraví; gramatické struktury: modální slovesa, will/won't have to and will/won't be able to, can a must
- stravovací návyky; gramatické struktury: Should/shouldn't;
- péče o zdraví, okruh slovní zásoby: části těla
- výslovnost: "th", intonace - věta
- gramatické struktury: vztažná zájmena a vztažné věty
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Sebepoznání a sebepojetí

pojmenování částí těla

Psychohygiena

rozhovory se slovy znázorňujícími nepříjemné pocity

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

modelování krizových situací

Tělesná výchova

8. ročník

Gymnastika

Tělesná výchova

8. ročník

Kondiční cvičení

Heroes (hrdinové)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • napíše příběh

- výslovnost: přízvuk
- gramatické struktury: there's someone …ing; see/hear someone …ing
- pocity a nálady,přídavná jména
- pravopis: interpunkce
- slovní zásoba: koncovka -ing/-ed
- okruh slovní zásoby: slovesa smyslového vnímání a pohybu, jídlo, frázová slovesa



 

Our environment (naše životní prostředí)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • zeptá se na základní informace a adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích
  • hovoří o problémech souvisejících se znečištěním
  • vede běžnou každodenní konverzaci, zvažuje různé možnosti
  • hovoří o počasí

- společnost a její problémy
- příroda a město, gramatické struktuy: passive voice, might
- gramatické struktury, trpný rod v minulém a budoucím čase
- slovní zásoba: divoká zvířata
- počasí, slovní zásoba: the weather
- reálie: Austrálie
- slovní zásoba: nepříjemné pocity

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

čtení o problémech životního prostředí

Vztah člověka k prostředí

diskuse o přírodě a klimatických jevech

Přírodopis

9. ročník

Základy ekologie

Relationships (vztahy)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • mluví o bajkách a o důsledcích
  • vede běžnou každodenní konverzaci, umí vyjádřit souhlas
  • napíše e-mail
  • aplikuje postoje a způsobilosti, které rozvíjejí mezilidské vztahy
  • pracuje s návody, náčrty, výkresy, schématy, informačními zdroji…

- gramatické struktury: first conditional, so do I/ nor do I
- so/nor + pomocné sloveso
- intonace
- slovní zásoba: vztahy
 

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

tvorba vlastního příběhu

Poznávání lidí

slovní zásoba - charakterové vlastnosti

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování

tvoření vět formulující ponaučení

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Práce v realizačním týmu

spolupráce na projektech

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • cítí potřebu vlastního rozvoje v oblasti cizího jazyka
  • čerpá informace z různých informačních zdrojů
Kompetence k řešení problémů
  • má samostatný a aktivní přístup k řešení problémů, hledá varianty řešení
Kompetence komunikativní
  • dbá na kvalitu svého projevu ústního i písemného
  • adekvátně vyjadřuje své názory
  • komunikuje cizím jazykem na úrovni dané ročníkem
Kompetence sociální a personální
  • aktivně se podílí na práci ve skupině
  • chápe zásady týmové práce a řídí se jimi
  • spolupracuje s učitelem
Kompetence občanské
  • je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
  • chápe jazyk jako prostředek k pracovnímu uplatnění
  • v příkladech z praxe aktivně využívá cizí jazyk