Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
9. ročník
Výtvarná výchova
Rozvíjení smyslové citlivosti
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- techniky kresby - tužka, perko, uhel, rudka |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Psychohygiena relaxování při výtvarných počinech Rozvoj schopností poznávání cvičení pozornosti a soustředění při práci s drobnými materiály Kreativita samostatné zvládání složitější výtvarné činnosti |
Hudební výchova 6. ročník Poslechové činnosti |
Uplatňování subjektivity
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- komplementární barvy - textura |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita zvládání samostatné výtvarné činnosti MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení tvorba školního časopisu |
Český jazyk a literatura 9. ročník Literární výchova Matematika 9. ročník Nestandardní aplikační úlohy a problémy Fyzika 7. ročník Světelné jevy |
Ověřování komunikačních účinků
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- reklama a propagační prostředky (obaly, plakáty, prostředky doplňkové reklamy, jednotlivé propagační materiály - vliv zobrazených vzorů
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Jsme Evropané výtvarné zpracovávání námětů zasazených do evropských souvislostí MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality výtvarné zpracovávání různých typů mediálního sdělení (reklama, plakát, ...) |
Informatika 6. ročník Prezentační program (Powerpoint) Informatika 8. ročník Informace a komunikace Informatika 8. ročník Prezentační program (Powerpoint) Dějepis 9. ročník Moderní doba Dějepis 9. ročník Rozdělený a integrující se svět |
Informatika 9. ročník Tvorba www stránek |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- využívá výpočetní techniky, aplikačního i výukového software ke zvýšení efektivnosti učení a zlepšení organizace práce
- porovnává dosažené výsledky
Kompetence k řešení problémů
- zbavuje se předsudků a snaží se rozumět i jiným kulturám a uměleckým přístupům
- samostatně řeší problematiku subjektivního vnímání uměleckých děl
Kompetence komunikativní
- různými způsoby vyjádří své názory, pocity a myšlenky
Kompetence občanské
- dle svých možností reprezentuje školu
- vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
- respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Kompetence pracovní
- podílí se na zpracovávání projektů
- využívá znalostí a zkušeností z oblasti umění pro rozvoj vlastní osoby, případně pro svou přípravu na svou budoucí profesi