Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
9. ročník
Tělesná výchova
Bezpečnost
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- zásady bezpečnosti
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace cvičení ve skupinách |
Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Osobní bezpečí Sportovní hry 9. ročník Bezpečnost a organizace |
Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Osobní bezpečí Sportovní hry 9. ročník Bezpečnost a organizace |
Průprava
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- správné držení těla
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání poznávání nových tělesných prožitků Sebepoznání a sebepojetí individuální cvičení |
Sportovní hry 9. ročník Průprava |
Sportovní hry 9. ročník Průprava |
Pohybové hry
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- základní principy pro řízení pohybových her jejich význam
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání poznávání nových tělesných prožitků Sebepoznání a sebepojetí individuální cvičení Seberegulace a sebeorganizace cvičení ve skupinách Kreativita pohybové vyjádření (sebevyjádření) Poznávání lidí cvičení v družstvech Mezilidské vztahy cvičení v družstvech Komunikace nástupy, rozcvičky Řešení problémů a rozhodovací dovednosti přebírání role rozhodčího Hodnoty, postoje, praktická etika cvičení ve skupinách |
Sportovní hry 9. ročník Pohybové hry |
Sportovní hry 9. ročník Pohybové hry |
Organizace
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- tělovýchovné názvosloví
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy spolupráce v družstvu ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí netradiční pohybové aktivity MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení tvorba nástěnky Práce v realizačním týmu zpracování výsledků |
Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Osobní bezpečí Sportovní hry 9. ročník Bezpečnost a organizace |
Sportovní hry 9. ročník Bezpečnost a organizace |
Atletika
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- průpravná cvičení
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
ch - chlapci
d - děvčata |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace cvičení ve skupinách Psychohygiena sebekontrola a sebekázeň při soutěžích |
Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Osobní bezpečí Sportovní hry 9. ročník Atletika |
Sportovní hry
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- pravidla, význam a herní role jednotlivých her - fair play – zdravá soutěživost, dodržování pravidel hry, asertivita a prosociálnost v soutěživých situacích, prosociálnost a sport |
||||||||||
Komentář | |||||||||||
ch - chlapci
d - děvčata |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání poznávání nových tělesných prožitků Sebepoznání a sebepojetí individuální cvičení Seberegulace a sebeorganizace cvičení ve skupinách Kreativita pohybové vyjádření (sebevyjádření) Poznávání lidí cvičení v družstvech Mezilidské vztahy cvičení v družstvech Komunikace nástupy rozcvičky Kooperace a kompetice přebírání role rozhodčího Řešení problémů a rozhodovací dovednosti přebírání role rozhodčího Hodnoty, postoje, praktická etika cvičení ve skupinách, spolupráce MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu zpracování výsledků |
Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Osobní bezpečí Sportovní hry 9. ročník Sportovní hry |
Sportovní hry 9. ročník Sportovní hry |
Gymnastika
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- základní a průpravná cvičení
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
ch - chlapci
d - děvčata |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí individuální cvičení Kreativita pohybové vyjádření (sebevyjádření) |
Sportovní hry 9. ročník Gymnastika |
Sportovní hry 9. ročník Gymnastika |
Kondiční cvičení
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- kondiční cvičení zaměřené na rozvoj obratnosti, síly a koordinace
|
||||||||||
Komentář | |||||||||||
ch - chlapci
d - děvčata |
|||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Sebepoznání a sebepojetí individuální cvičení Seberegulace a sebeorganizace cvičení ve skupinách Psychohygiena sebekontrola a sebekázeň při soutěžích Kreativita pohybové vyjádření (sebevyjádření) Řešení problémů a rozhodovací dovednosti přebírání role rozhodčího |
Sportovní hry 9. ročník Kondiční cvičení |
Sportovní hry 9. ročník Kondiční cvičení |
Úpoly
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- význam úpolových sportů pro sebeobranu
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Seberegulace a sebeorganizace cvičení ve skupinách Mezilidské vztahy cvičení v družstvech Komunikace nástupy, rozcvičky Hodnoty, postoje, praktická etika cvičení ve skupinách, spolupráce MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy spolupráce v družstvu MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu zpracování výsledků |
Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Osobní bezpečí Sportovní hry 9. ročník Úpoly |
Sportovní hry 9. ročník Úpoly |
Cvičení v přírodě
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- sportovní hry v přírodě |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí netradiční pohybové aktivity Vztah člověka k prostředí tématické cvičení v přírodě |
Netradiční sporty
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- lezení na lezecké stěně
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání poznávání nových tělesných prožitků Poznávání lidí cvičení v družstvech Komunikace nástupy, rozcvičky |
Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Osobní bezpečí Sportovní hry 9. ročník Netradiční sporty |
Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Osobní bezpečí Sportovní hry 9. ročník Netradiční sporty |
Projektový týden pro lepší kondici
pro všechny žáky naší školy, prověření vlastní tělesné kondice, soutěžení za svoji třídu, nové rekordy školy
Školní sportovní liga
výběr soutěží podle nabídky OR AŠSK Příbram, DDM Příbram a dalších organizátorů sportovních soutěží s přihlédnutím k fyzickým schopnostem žáků
Celoroční školní soutěž Pohár atletické všestrannosti
zapojení všech žáků školy do atletických disciplín, vyhodnocení nejlepších výsledků žáka za školní rok a nejlepších atletů za školu
Florbal
výběr nejlepších žáků z ročníku
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- chápe význam pohybu pro zdraví
Kompetence komunikativní
- reaguje na smluvené signály a gesta
Kompetence sociální a personální
- je schopen spolupráce v družstvu
Kompetence občanské
- ctí a dodržuje zásady fair play
- je cílevědomý a houževnatý v případě obtíží
- poskytne pomoc v případě potřeby nebo o ni požádá
- aktivně se zapojuje do sportovních aktivit