Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

9. ročník


Německý jazyk -2. cizí jazyk


2  týdně, V
Meine Woche (můj týden)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • požádá o něco
  • zjednodušeně popíše své týdenní aktivity
  • ve větách užívá neurčitý podmět „man“

- informace ve škole – vyučování, rozvrh
- další způsobová slovesa
- předložka „in“ ve 4. pádě
- interview s osobností
- neurčité zájmeno „man“'
- čtení s porozuměním
- další předložky
- poroz. číslům, údajům

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Tvorba mediálního sdělení

rozhovor, informace pro ostatní

Was tut dir weh? (Co tě bolí?)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu
  • napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zvládá jednoduchý způsobu konverzace za předpokladu, že protějšek je připraven věci opakovat v pomalejším tempu nebo je vyjádřit jinými slovy a pomůže formulovat to, co se pokouší říci
  • komunikuje v modelových situacích
  • zjednodušeně popíše zdravotní potíže
  • ve vyprávění užívá minulý čas
  • vyplní základní údaje o sobě ve formuláři

- lidské tělo, části těla
- vyjádření bolesti -  slovesa „haben, sein“
- u lékaře - popis problémů,  v préteritu
- rozhovor u lékaře
- sloveso „werden“ + příd.jm.
- popis (elem.) situace (préteritum)
- jídlo a pití

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Seberegulace a sebeorganizace

popis zdravotních potíží

In der Stadt (Ve městě)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
  • zvládá jednoduchý způsobu konverzace za předpokladu, že protějšek je připraven věci opakovat v pomalejším tempu nebo je vyjádřit jinými slovy a pomůže formulovat to, co se pokouší říci
  • komunikuje v modelových situacích
  • rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům
  • učí se o pamětihodnostech a kultuře německy mluvících zemí
  • rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům

- nakupování, doprava - situace a rozhovory v obchodě, na poště
- předložky
- požádání o informaci, poděkování
- Berlin
- povolání

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kooperace a kompetice

rozvoj slovní zásoby, práce a povolání

Oh, das Wetter heute (Ach, to počasí dnes)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porozumí některým známým názvům, slovům a jednoduchým větám
  • učí se napsat krátké, jednoduché vzkazy a stručná sdělení
  • používá ustálené obraty v blahopřání

- popis počasí a činností
- zájmena osobní a přivl.
- popis oblečení
- préteritum některých sloves
- Weihnachten, Ostern - blahopřání v ústní i písemné formě                                 
- jednoduchý popis události

             

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Lidské aktivity a problémy životního prostředí

popis počasí

Wieder Ferien (Zase prázdniny)
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • porozumí některým známým názvům, slovům a jednoduchým větám
  • učí se napsat krátké, jednoduché vzkazy a stručná sdělení
  • používá přídavná jména a příslovce ve všech stupních
  • vyjádří, zda se mu daná věci líbí nebo ne

- plány na dovolenou
- souvětí
- oblečení
- vyjádření obliby
- přídavná jména a příslovce (stupňování)
-  zeměpisné názvy
- závěrečné opakování

                          

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • cítí potřebu vlastního rozvoje v oblasti cizího jazyka
Kompetence k řešení problémů
  • má samostatný a aktivní přístup k řešení problémů
Kompetence komunikativní
  • dbá na kvalitu svého projevu ústního i písemného
  • komunikuje cizím jazykem na úrovni dané ročníkem
Kompetence sociální a personální
  • aktivně se podílí na práci ve skupině
  • spolupracuje s učitelem
Kompetence občanské
  • je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
  • v příkladech z praxe využívá cizí jazyk