Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
9. ročník
Konverzace v anglickém jazyce
Work and jobs (práce a zaměstnání)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- slovní zásoba: profese, povolání, činnosti
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání rozlišování profesí a komunikace na téma zaměstnání Mezilidské vztahy hraní rolí zaměstnance a zaměstnavatele Komunikace hraní rolí zaměstnance a zaměstnavatele Kooperace a kompetice společná tvorba nabídek práce MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy hraní rolí zaměstnance a zaměstnavatele, zdůrazňování osobnostních vlastností |
Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Pracovní poměr Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Hospodaření |
Crime (zločin)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- slovní zásoba: druhy trestných činů, profese, některé výrazy ze soudnictví
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Poznávání lidí vnímání negativního vlivu kriminality na společnost, popisování negativních jevů Mezilidské vztahy vnímání negativního vlivu kriminality na společnost, popisování negativních jevů Řešení problémů a rozhodovací dovednosti čtení článků s ponaučením VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování komunikace na téma povinností a práv MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy vnímání negativního vlivu kriminality na společnost, popisování negativních jevů |
People around me – people´s behavior (lidé kolem mě – lidské chování)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- slovní zásoba: lidské vlastnosti, druhy chování
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání mluvení o lidských vlastnostech a druzích chování Sebepoznání a sebepojetí mluvení o lidských vlastnostech a druzích chování Seberegulace a sebeorganizace mluvení o lidských vlastnostech a druzích chování, vnímání negativních postojů Psychohygiena rozhovory na téma přátelských vztahů Kreativita tvorba modelových situací mezilidských vztahů Poznávání lidí tvorba modelových situací mezilidských vztahů Mezilidské vztahy tvorba modelových situací mezilidských vztahů Komunikace tvorba modelových situací mezilidských vztahů Kooperace a kompetice společná tvorba modelových situací mezilidských vztahů Řešení problémů a rozhodovací dovednosti tvorba modelových situací mezilidských vztahů Hodnoty, postoje, praktická etika tvorba modelových situací mezilidských vztahů MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy tvorba modelových situací mezilidských vztahů s ohledem na lidské rozdílnosti Etnický původ tvorba modelových situací mezilidských vztahů s ohledem na lidské rozdílnosti |
Modern technologies – internet (moderní technologie – internet)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- slovní zásoba: internetová a počítačová terminologie
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy četba původních článků o moderních komunikačních kanálech Komunikace četba původních článků o moderních komunikačních kanálech Kooperace a kompetice tvorba návrhu anglických webových stránek MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Vnímání autora mediálních sdělení četba původních článků o moderních komunikačních kanálech Fungování a vliv médií ve společnosti četba původních článků o moderních komunikačních kanálech Tvorba mediálního sdělení tvorba návrhu anglických webových stránek Práce v realizačním týmu tvorba návrhu anglických webových stránek |
Life style – (životní styl)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- slovní zásoba: životní styly lidí, atributy jednotlivých stylů
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání poznávání slovní zásoby pro odlišné životní styly lidí Sebepoznání a sebepojetí komunikace na téma životní styl, dobré a špatné vlastnosti Psychohygiena komunikace na téma životní styl, dobré a špatné vlastnosti Komunikace komunikace na téma životní styl, dobré a špatné vlastnosti VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování přebírání a hraní rolí v různých scénkách deklarujících střety životních stylů MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy přebírání a hraní rolí v různých scénkách deklarujících střety životních stylů Etnický původ přebírání a hraní rolí v různých scénkách deklarujících střety životních stylů Multikulturalita
|
Sportovní hry 9. ročník Netradiční sporty |
Recent problems (současné problémy)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- slovní zásoba: zneužívání drog, kriminalita, extremismus, terorismus
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti aplikace znalostí a komunikačních dovedností v modelových krizových situacích VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občanská společnost a škola aplikace znalostí a komunikačních dovedností v modelových krizových situacích Občan, občanská společnost a stát aplikace znalostí a komunikačních dovedností v modelových krizových situacích MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy aplikace znalostí a komunikačních dovedností v modelových krizových situacích Etnický původ poznávání osob a jejich specifik Multikulturalita poznávání osob a jejich specifik MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti četba článků o předsudcích vůči některým lidem |
Money (peníze)
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- slovní zásoba: bankovnictví, platby, základní pojmy z účetnictví, nakupování |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Komunikace užívání základních výrazů z oblasti bankovnictví |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- cítí potřebu vlastního rozvoje v oblasti cizího jazyka
- aktivně používá dříve nabyté vědomosti
- čerpá informace z různých informačních zdrojů
Kompetence k řešení problémů
- k řešení problémů využívá veškeré dostupné prostředky
- má samostatný a aktivní přístup k řešení problémů, hledá varianty řešení
Kompetence komunikativní
- dbá na kvalitu svého projevu ústního i písemného
- adekvátně vyjadřuje své názory
- využívá moderních komunikačních prostředků
- komunikuje cizím jazykem na úrovni dané ročníkem
Kompetence sociální a personální
- aktivně se podílí na práci ve skupině
- spolupracuje s učitelem
- kooperuje s lidmi ze svého okolí
- respektuje různé názory a je schopen se z nich poučit
Kompetence občanské
- je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
- hovoří o kultuře a reáliích naší země i států, jejichž jazyk se učí
Kompetence pracovní
- v příkladech z praxe aktivně využívá cizí jazyk