Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
9. ročník
Matematika
Shrnutí a opakování učiva z 8. ročníku
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- celistvý výraz |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání užívání pravidel početních operací Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení úloh pomocí pravidel a vzorců |
Lomený výraz
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- lomený výraz
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání užívání pravidel početních operací Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení úloh pomocí pravidel a vzorců |
Soustavy lineárních rovnic se dvěma neznámými
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- řešení soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými (metoda dosazovací, sčítací, kombinovaná)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání používání metod řešení soustav Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení slovních úloh |
Chemie 8. ročník Směsi |
Tělesa
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- opakování těles z předešlých ročníků (hranol, válec) |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání rozeznání těles Komunikace modelování těles Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení slovních úloh z praxe |
Zeměpis 6. ročník Země a vesmír Zeměpis 6. ročník Glóbus a mapa |
Podobnost
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- podobnost |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání rozeznávání podobných útvarů Komunikace spolupráce ve skupině Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení úloh z praxe |
Zeměpis 6. ročník Glóbus a mapa |
Funkce
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- definice funkce |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání rozeznávání funkčního vztahu Komunikace grafické řešení soustavy Řešení problémů a rozhodovací dovednosti určení definičního oboru a oboru hodnot |
Fyzika 7. ročník Klid a pohyb tělesa Fyzika 8. ročník Vedení elektrického proudu v obvodu |
Goniometrické funkce
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- goniometrické funkce jako poměry stran v pravoúhlém trojúhelníku |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání užívání vhodné goniometrické funkce Komunikace spolupráce ve skupině Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení úloh z praxe |
Fyzika 9. ročník Elektromagnetické jevy |
Fyzika 9. ročník Elektromagnetické jevy |
Nestandardní aplikační úlohy a problémy
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- zobrazení geometrických těles |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání vytvoření obrazu prostorového tělesa Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení úloh na složené úrokování |
Výtvarná výchova 9. ročník Uplatňování subjektivity |
Matematický klokan
matematická soutěž dle zájmu žáků
Matematická olympiáda
matematická soutěž dle zájmu žáků
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- plánuje a organizuje si vlastní učební proces
- vyhledává a třídí data a informace, pracuje s nimi
Kompetence k řešení problémů
- porozumí textu matematické úlohy a pracuje s ním
- využívá svých předchozích zkušeností,vědomostí a dovedností
- volí vhodné způsoby a postupy řešení
- ověřuje správnost řešení
Kompetence komunikativní
- vyjadřuje své myšlenky v logickém sledu v ústním i písemném projevu
- k vyjádření používá grafického znázornění a příslušné matem. symboly
Kompetence sociální a personální
- pracuje podle určených pravidel spolupráce v týmu
Kompetence občanské
- uvědomuje si svá práva a povinnosti, je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
Kompetence pracovní
- připravuje si a udržuje v pořádku svůj pracovní prostor a pracovní pomůcky
- podílí se na zpracovávání projektů