Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
9. ročník
Fyzika
Elektromagnetické jevy
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- magnetické pole cívky s proudem |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání uvědomění si souvislosti elektrického a magnetického pole Komunikace provádění jednoduchých pokusů Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení úloh na výpočty hodnot střídavého proudu (napětí) VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá objasnění principu elektráren a přenosové soustavy ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí dodržování pravidel bezpečné práce s el. zařízeními a šetření el. energie |
Matematika 7. ročník Racionální čísla Matematika 7. ročník Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Matematika 8. ročník Lineární rovnice Matematika 9. ročník Goniometrické funkce Praktické činnosti 9. ročník Využití digitálních technologií |
Matematika 8. ročník Lineární rovnice Matematika 9. ročník Goniometrické funkce |
Vedení elektrického proudu v polovodičích
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vedení elektrického proudu v polovodičích
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání rozlišování vodičů, polovodičů a izolantů Komunikace provádění jednoduchých pokusů Řešení problémů a rozhodovací dovednosti provádění jednoduchých pokusů ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí uvědomění si využívání alternativních zdrojů energie |
Chemie 8. ročník Částicové složení látek Praktické činnosti 9. ročník Využití digitálních technologií |
Chemie 9. ročník Energie a chemické reakce |
Vesmír
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- astronomická jednotka, světelný rok
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání vymezení Sluneční soustavy Komunikace vyhledávání informací o vesmíru VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občan, občanská společnost a stát uvědomění si důležitosti poznatků o vesmíru ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života vysvětlení vzniku života na Zemi a důležitosti vody MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Tvorba mediálního sdělení vyhledávání informací o vesmíru |
Informatika 6. ročník Textový editor (Word) Informatika 6. ročník Prezentační program (Powerpoint) Informatika 8. ročník Textový editor (Word) Informatika 8. ročník Prezentační program (Powerpoint) Přírodopis 9. ročník Neživá příroda Zeměpis 6. ročník Země a vesmír |
Přírodopis 9. ročník Neživá příroda |
Fyzika zajímavě
řešení zajímavých úloh a výroba jednoduchých pomůcek k danému tématu formou dobrovolných domácích úkolů
Astronomická olympiáda
soutěž pořádaná Českou astronomickou společností, dle zájmu žáků
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- osvojuje si obecně užívané termíny, symboly a znaky
- vyhledává a třídí data a informace, pracuje s nimi
- samostatně nebo ve skupině vypracovává výpisky a práce rozsáhlejšího formátu
Kompetence k řešení problémů
- je schopen použít osvojené poznatky v praxi
- samostatně i v týmu experimentuje, navrhuje a zachycuje postup řešení
Kompetence komunikativní
- při vyjadřování uspořádá informace logicky podle souvislostí a souvislosti vysvětlí
- rozpozná téma a cíl diskuse, bere v úvahu názory druhých
Kompetence sociální a personální
- pracuje podle určených pravidel spolupráce, je ohleduplný ke spolužákům a dospělým
Kompetence občanské
- uvědomuje si svá práva a povinnosti, je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
- chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy
Kompetence pracovní
- připravuje si a udržuje v pořádku svůj pracovní prostor a pracovní pomůcky
- podílí se na zpracovávání projektů