Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Moje škola - www
Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273

Učební osnovy

9. ročník


Výtvarné činnosti


1  týdně, V
Experimentální kresba a malba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě projektové výuky procvičuje a upřesňuje náročné techniky experimentální kresby a malby

- malba na textil
- body art
- akční malba

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

navrhování originálních způsobů výtvarného projevu za pomocí netradičních výtvarných technik

Prostorová tvorba
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě projektové výuky prozkoumává náročné techniky 3D experimentální tvorby

- práce se sádrou, kovy, dřevem
( např. výroba asambláže )

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

originální řešení výtvarného zpracování složitějších materiálů

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Ekosystémy

navštěvování galerií či muzeí a utváření si názoru na vliv obce a okolí, umělecké činnosti místních umělců

Grafické techniky
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě projektové výuky procvičuje a upřesňuje náročné techniky grafické tvorby

- netradiční techniky tisku z hloubky
- experimentální grafika
- práce na PC, počítačová grafika




Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Kreativita

originální zpracování a experimentování v oblasti PC grafiky

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Fungování a vliv médií ve společnosti

diskuse o tvorbě předních regionálních grafiků

Praktické činnosti

8. ročník

Využití digitálních technologií

Výtvarné umění a životní prostředí
Očekávané výstupyUčivo

žák:

  • na základě výtvarné tvorby, výkladu, diskuse, besedy, exkurze, návštěvy výstavy nebo animace výtvarného díla si vytváří pozitivní vztah k umění a estetice, citlivě vnímá okolní skutečnost uměleckou i mimouměleckou

- zpřístupnění výtvarného díla náročnějším způsobem např. vlastní animace výtvarného díla

Průřezová témataPřesahy doPřesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Mezilidské vztahy

diskuse ve třídě o tom, jaký vliv má výtvarné umění na člověka

Výchova k občanství a ke zdraví

7. ročník

Člověk a kultura

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
  • využívá výpočetní techniky, aplikačního i výukového software ke zvýšení efektivnosti učení a zlepšení organizace práce
  • porovnává dosažené výsledky
Kompetence k řešení problémů
  • zbavuje se předsudků a snaží se rozumět i jiným kulturám a uměleckým přístupům
  • samostatně řeší problematiku subjektivního vnímání uměleckých děl
Kompetence komunikativní
  • různými způsoby vyjádří své názory, pocity a myšlenky
Kompetence občanské
  • dle svých možností reprezentuje školu
  • vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
  • respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Kompetence pracovní
  • podílí se na zpracovávání projektů
  • využívá znalostí a zkušeností z oblasti umění pro rozvoj vlastní osoby, případně pro svou přípravu na svou budoucí profesi