Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
9. ročník
Výtvarné činnosti
Experimentální kresba a malba
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- malba na textil
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita navrhování originálních způsobů výtvarného projevu za pomocí netradičních výtvarných technik |
Prostorová tvorba
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- práce se sádrou, kovy, dřevem
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita originální řešení výtvarného zpracování složitějších materiálů ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Ekosystémy navštěvování galerií či muzeí a utváření si názoru na vliv obce a okolí, umělecké činnosti místních umělců |
Grafické techniky
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- netradiční techniky tisku z hloubky
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita originální zpracování a experimentování v oblasti PC grafiky MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti diskuse o tvorbě předních regionálních grafiků |
Praktické činnosti 8. ročník Využití digitálních technologií |
Výtvarné umění a životní prostředí
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- zpřístupnění výtvarného díla náročnějším způsobem např. vlastní animace výtvarného díla
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy diskuse ve třídě o tom, jaký vliv má výtvarné umění na člověka |
Výchova k občanství a ke zdraví 7. ročník Člověk a kultura |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- využívá výpočetní techniky, aplikačního i výukového software ke zvýšení efektivnosti učení a zlepšení organizace práce
- porovnává dosažené výsledky
Kompetence k řešení problémů
- zbavuje se předsudků a snaží se rozumět i jiným kulturám a uměleckým přístupům
- samostatně řeší problematiku subjektivního vnímání uměleckých děl
Kompetence komunikativní
- různými způsoby vyjádří své názory, pocity a myšlenky
Kompetence občanské
- dle svých možností reprezentuje školu
- vnímá, chrání a oceňuje naše výtvarné tradice a kulturní historické dědictví
- respektuje požadavky životního prostředí, chrání přírodu a uvědomuje si, že jsme její součástí
Kompetence pracovní
- podílí se na zpracovávání projektů
- využívá znalostí a zkušeností z oblasti umění pro rozvoj vlastní osoby, případně pro svou přípravu na svou budoucí profesi