Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
9. ročník
Dějepis
Moderní doba
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- nové politické uspořádání Evropy a postavení USA ve světě |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Hodnoty, postoje, praktická etika analýza postojů vybrané osoby VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA
Občan, občanská společnost a stát diskuse na téma přijímání odpovědnosti za své postoje a činy VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Jsme Evropané uvažování o meznicích evropské historie MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy diskuse na téma předsudky, vžité stereotypy ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí práce s mapou |
Český jazyk a literatura 9. ročník Literární výchova Výchova k občanství a ke zdraví 6. ročník Naše vlast Zeměpis 6. ročník Regiony světa Zeměpis 7. ročník Afrika Zeměpis 7. ročník Amerika Zeměpis 7. ročník Asie Zeměpis 8. ročník Evropa Zeměpis 9. ročník Česká republika |
Český jazyk a literatura 9. ročník Literární výchova Český jazyk a literatura 9. ročník Komunikační a slohové cvičení Výchova k občanství a ke zdraví 6. ročník Naše vlast Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Občan Chemie 9. ročník Deriváty uhlovodíků Výtvarná výchova 9. ročník Ověřování komunikačních účinků |
Rozdělený a integrující se svět
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- studená válka, rozdělení světa do vojenských bloků, konflikty studené války |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Jsme Evropané vytváření přehledu mezníků evropské historie MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Multikulturalita diskuse na téma multikulturalita současného světa ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Vztah člověka k prostředí analýza našeho současného životního stylu MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti porovnávání mediálních sdělení ke konkrétní události |
Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Globální svět Zeměpis 6. ročník Regiony světa Zeměpis 7. ročník Afrika Zeměpis 7. ročník Amerika Zeměpis 7. ročník Asie Zeměpis 8. ročník Evropa Zeměpis 8. ročník Společenský a hospodářský zeměpis Zeměpis 9. ročník Česká republika |
Český jazyk a literatura 9. ročník Literární výchova Český jazyk a literatura 9. ročník Komunikační a slohové cvičení Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Občan Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Globální svět Výtvarná výchova 9. ročník Ověřování komunikačních účinků |
Exkurze se zaměřením na historii
seznámení s významnými historickými událostmi naší země
Dějepisná olympiáda
prohloubení a ověření znalostí žáků
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- osvojuje si obecně užívané termíny, symboly a znaky
- vyhledává a třídí data a informace, pracuje s nimi
- samostatně nebo ve skupině vypracovává výpisky a práce rozsáhlejšího formátu
Kompetence k řešení problémů
- je schopen použít osvojené poznatky v praxi
- samostatně i v týmu experimentuje, navrhuje a zachycuje postup řešení
Kompetence komunikativní
- při vyjadřování uspořádá informace logicky podle souvislostí a souvislosti vysvětlí
- rozpozná téma a cíl diskuse, bere v úvahu názory druhých
Kompetence sociální a personální
- pracuje podle určených pravidel spolupráce, je ohleduplný ke spolužákům a dospělým
Kompetence občanské
- uvědomuje si svá práva a povinnosti, je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
- chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy
Kompetence pracovní
- připravuje si a udržuje v pořádku svůj pracovní prostor a pracovní pomůcky
- podílí se na zpracovávání projektů