Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
9. ročník
Přírodopis
Neživá příroda
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- geologická stavba a vývoj Země |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Základní podmínky života neznečišťování a nepoškozování přírody Vztah člověka k prostředí ochrana přírody MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti sledování přírodopisných dokumentů |
Fyzika 9. ročník Vesmír Chemie 8. ročník Oxidy Chemie 8. ročník Kyseliny a hydroxidy Chemie 8. ročník Soli Chemie 9. ročník Energie a chemické reakce Chemie 9. ročník Uhlovodíky Chemie 9. ročník Paliva Zeměpis 6. ročník Země a vesmír Zeměpis 6. ročník Krajinné sféry Země Zeměpis 8. ročník Společenský a hospodářský zeměpis Zeměpis 9. ročník Česká republika Praktické činnosti 6. ročník Provoz a údržba domácnosti |
Fyzika 9. ročník Vesmír Chemie 9. ročník Energie a chemické reakce Chemie 9. ročník Uhlovodíky Chemie 9. ročník Paliva |
Základy ekologie
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- vzájemné vztahy mezi organismy
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Mezilidské vztahy příkladné chování ve vztahu k životnímu prostředí Hodnoty, postoje, praktická etika
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá uvědomění si důležitosti mezinárodní spolupráce pří ochraně životního prostředí ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Ekosystémy orientace ve vztazích mezi organismy Základní podmínky života šetření zdrojů a třídění odpadů Lidské aktivity a problémy životního prostředí neznečišťování a nepoškozování přírody Vztah člověka k prostředí ochrana prostředí MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Fungování a vliv médií ve společnosti sledování přírodopisných dokumentů |
Matematika 8. ročník Základy statistiky Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Globální svět Fyzika 8. ročník Teplo, změny skupenství Chemie 8. ročník Chemické reakce Chemie 8. ročník Oxidy Chemie 8. ročník Kyseliny a hydroxidy Chemie 8. ročník Soli Chemie 9. ročník Paliva Chemie 9. ročník Chemie a společnost |
Anglický jazyk - 1. cizí jazyk 9. ročník Our environment (naše životní prostředí) Matematika 8. ročník Základy statistiky Chemie 9. ročník Paliva Chemie 9. ročník Chemie a společnost |
Praktické poznávání přírody
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- práce s klíčem a atlasem
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu spolupráce v týmu |
Tady jsem doma
regionální soutěž dle zájmu žáků
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- osvojuje si obecně užívané termíny, symboly a znaky
- vyhledává a třídí data a informace, pracuje s nimi
- samostatně nebo ve skupině vypracovává výpisky a práce rozsáhlejšího formátu
Kompetence k řešení problémů
- je schopen použít osvojené poznatky v praxi
- samostatně i v týmu experimentuje, navrhuje a zachycuje postup řešení
Kompetence komunikativní
- při vyjadřování uspořádá informace logicky podle souvislostí a souvislosti vysvětlí
- rozpozná téma a cíl diskuse, bere v úvahu názory druhých
Kompetence sociální a personální
- pracuje podle určených pravidel spolupráce, je ohleduplný ke spolužákům a dospělým
Kompetence občanské
- uvědomuje si svá práva a povinnosti, je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
- chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy
Kompetence pracovní
- připravuje si a udržuje v pořádku svůj pracovní prostor a pracovní pomůcky
- podílí se na zpracovávání projektů