Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
9. ročník
Český jazyk a literatura
Jazyková výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- slovní zásoba a význam slov
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání vyhledávání příkladů různých útvarů českého jazyka Kreativita luštění křížovek Řešení problémů a rozhodovací dovednosti vyhledávání chyb v textu a zdůvodnění pravopisu |
Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Občan |
Komunikační a slohové cvičení
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- výklad
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Kreativita vyprávění kapitoly ze své oblíbené knížky Komunikace vyprávění kapitoly ze své oblíbené knížky MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Multikulturalita diskuse o nejčastějších příčinách imigrace MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení porovnání textu v denním tisku Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality diskuse o sledovaném pořadu Stavba mediálních sdělení vyhledávání slohových útvarů v denním tisku a jejich řazení k jednotlivým stylům Fungování a vliv médií ve společnosti porovnání textu v denním tisku Tvorba mediálního sdělení vyhledávání slohových útvarů v denním tisku a jejich řazení k jednotlivým stylům Práce v realizačním týmu diskuse k tématům, která tě zajímají |
Dějepis 9. ročník Moderní doba Dějepis 9. ročník Rozdělený a integrující se svět Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Pracovní poměr |
Literární výchova
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- hlavní vývojová období národní a světové literatury |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Evropa a svět nás zajímá hledání hlavních myšlenek v textu MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Multikulturalita seznámení spolužáků s knihou vybraného světového autora MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení porovnání četby knihy a jejího filmového zpracování Interpretace vztahu mediálních sdělení a reality porovnání četby knihy a jejího filmového zpracování Vnímání autora mediálních sdělení porovnání četby knihy a jejího filmového zpracování |
Dějepis 9. ročník Moderní doba Dějepis 9. ročník Rozdělený a integrující se svět Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Občan a právo |
Dějepis 9. ročník Moderní doba Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Občan Výtvarná výchova 9. ročník Uplatňování subjektivity |
Divadelní představení
společenské chování, druhy dramatu, písemné zpracování vlastního hodnocení
Exkurze Památník Karla Čapka Strž
seznámení se životem a rvorbou K. Čapka
Olympiáda v českém jazyce
prohloubení a ověření znalostí žáků posledního ročníku ZŠ
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- rozpozná, jaké metody a způsoby učení jsou pro něj nejefektivnější, a vědomě je používá
- používá liteárněvědní poznatky při chápání čteného textu
Kompetence k řešení problémů
- získané informace z různých zdrojů logicky uspořádá a posoudí jejich věrohodnost
Kompetence komunikativní
- v ústnm projevu se vyjadřuje uceleně, srozumitelně a kultivovaně
- k názorům druhých zaujme nesouhlasné nebo kritické stanovisko konstruktivním způsobem
Kompetence sociální a personální
- hodnotí práci svého týmu, jednotlivce i sebe podle kriterií vytvořených skupinou
Kompetence pracovní
- je schopen používat osvojené poznatky v praxi