Základní škola, Příbram II, Jiráskovy sady 273
Učební osnovy
9. ročník
Chemie
Energie a chemické reakce
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- chemická reakce a chemické rovnice |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Rozvoj schopností poznávání poznávání nových možností získáváná energie Řešení problémů a rozhodovací dovednosti řešení chemických rovnic ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Ekosystémy analýza reakcí probíhajících v přírodě Základní podmínky života vysvětlování principů reakcí v přírodě, uvědomění si nebezpečnosti jaderných katastrof Lidské aktivity a problémy životního prostředí seznámení se s ochranou obyvatelstva v případě radiační havárie VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět seznamování s kovy vyráběnými elektrolýzou |
Fyzika 9. ročník Vedení elektrického proudu v polovodičích Přírodopis 9. ročník Neživá příroda |
Přírodopis 9. ročník Neživá příroda |
Uhlovodíky
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- strukturní, racionální a molekulový vzorec |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí určování uhlovodíků v organických sloučeninách VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět vyhledávání informací o těžbě surovin |
Fyzika 8. ročník Práce, energie Chemie 9. ročník Paliva Přírodopis 9. ročník Neživá příroda |
Přírodopis 9. ročník Neživá příroda |
Deriváty uhlovodíků
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- derivát uhlovodíku (nebezpečné látky - OČMU)
|
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Lidské aktivity a problémy životního prostředí vyhledávání užití derivátů uhlovodíků v lékařství VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět analýza významu uhlovodíků pro průmysl |
Dějepis 9. ročník Moderní doba |
Paliva
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- základní druhy paliv |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti určování skupenství paliva ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Ekosystémy vyhledávání umístění alternatinvích zdrojů energie v ČR Základní podmínky života zhodnocení možností vyčerpatelnosti zdrojů surovin |
Fyzika 8. ročník Práce, energie Fyzika 8. ročník Teplo, změny skupenství Přírodopis 7. ročník Biologie rostlin Přírodopis 9. ročník Neživá příroda Přírodopis 9. ročník Základy ekologie |
Chemie 9. ročník Uhlovodíky Přírodopis 9. ročník Neživá příroda Přírodopis 9. ročník Základy ekologie |
Přírodní látky
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- sacharidy, polysacharidy |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
Přírodopis 8. ročník Biologie člověka |
Chemie a společnost
Očekávané výstupy | Učivo | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
žák:
|
- chemická výroba, chemizace |
||||||||||
Průřezová témata | Přesahy do | Přesahy z | |||||||||
ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA
Ekosystémy rozlišování nejvýznamnějších sacharidů Lidské aktivity a problémy životního prostředí vyjmenování oblastí využití chemie Základní podmínky života čtení textů obsahujících varovné informace o znečištění prostředí a o narušování rovnováhy v přírodě VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH
Objevujeme Evropu a svět vyhledávání informací o stavu ozonu MEDIÁLNÍ VÝCHOVA
Práce v realizačním týmu zjištění jmen sportovců, jimž byl dokázán doping OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA
Poznávání lidí předvedení se spolužáky určené situace Komunikace předvedení se spolužáky určené situace Hodnoty, postoje, praktická etika vyhledání na internetu protidrogových institucí a odborníků poskytujících služby drogově závislým MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA
Lidské vztahy předvedení se spolužáky určené situace |
Výchova k občanství a ke zdraví 9. ročník Globální svět Přírodopis 8. ročník Biologie člověka Přírodopis 9. ročník Základy ekologie |
Přírodopis 9. ročník Základy ekologie |
Klíčové kompetence
Kompetence k učení
- osvojuje si obecně užívané termíny, symboly a znaky
- vyhledává a třídí data a informace, pracuje s nimi
- samostatně nebo ve skupině vypracovává výpisky a práce rozsáhlejšího formátu
Kompetence k řešení problémů
- je schopen použít osvojené poznatky v praxi
- samostatně i v týmu experimentuje, navrhuje a zachycuje postup řešení
Kompetence komunikativní
- při vyjadřování uspořádá informace logicky podle souvislostí a souvislosti vysvětlí
- rozpozná téma a cíl diskuse, bere v úvahu názory druhých
Kompetence sociální a personální
- pracuje podle určených pravidel spolupráce, je ohleduplný ke spolužákům a dospělým
Kompetence občanské
- uvědomuje si svá práva a povinnosti, je zodpovědný za svou přípravu na vyučování a za splnění daných úkolů
- chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy
Kompetence pracovní
- připravuje si a udržuje v pořádku svůj pracovní prostor a pracovní pomůcky
- podílí se na zpracovávání projektů